CV

Curriculum Vitae

PROFIEL

Scherpe focus op het toevoegen van waarde aan de business. Oog voor de strategische koers van de organisatie en dit mede vormgeven. Altijd bezig met innoveren, ontwikkelen en optimaliseren. Hiermee organisaties verder brengen, altijd vanuit een stevig fundament. Gedegen kennis van financiën gecombineerd met ruime bedrijfs- en veranderkundige ervaring. Onafhankelijke betrokken gesprekspartner. Gericht op samenwerken en op het bevorderen van samenwerking. Is ook buiten de organisatie te vinden voor ideeën en visievorming. Pakt organisatieveranderingen aan met creativiteit en aandacht voor de teamspirit. Sturen op inhoud en resultaat en coachen op mens en motivatie.

Mijn onderscheidend vermogen, kracht en passie komen tot uiting in:

  • Het huis op orde brengen en houden
  • Professionaliseren door ontwikkelen en vernieuwen
  • Sturing geven aan verander/ontwikkelprojecten
  • Leiding geven ontwikkelen van teams en medewerkers
  • Beweging creëren

Persoonlijke gegevens:

Naam                                 Anneke Waanders-Kolhoop

Adres                                 Sumatralaan 31

Woonplaats                      9715 GB Groningen

Geboortedatum               19-2-1970

Geboorteplaats                Almelo

Telefoon                            06-18639247

E-mail                                anneke@famwaanders.nl

Burgerlijke staat              gehuwd, 3 kinderen

Rijbewijs                           B, in bezit van auto

 

OPLEIDING

2008-2009 MD (management development) traject, CPA Nederland

2003-2004 HD (human development) traject, CPA Nederland

1995-1996 FB (federatie belastingadviseur) Utrecht

1993-1995 Post HBO (fiscale economie), HES Arnhem

1987-1992 HEAO AA, Windesheim Zwolle 1985-1987 HAVO-MBO, de factoor Zwolle

1982-1985 VWO college Noetsele, Nijverdal

 

WERKERVARING

1 mei 2020 – heden

Controller RENN4, adviseur voor College van Bestuur, verantwoordelijk voor finance & control.

1 mei 2019- 1 mei 2020

Concerncontroller Waterschap Noorderzijlvest, verantwoordelijk voor de interne controle en audits, advies op gebied van bedrijfsvoering en P&C aan MT en bestuur.

1 januari 2019-heden
Diverse opdrachten via mijn eigen onderneming “Financial in Control” op gebied van advies met betrekking tot management en organisatie voor Wits Noord vastgoedonderhoud, te Drachten en de begeleiding en afwikkeling van de liquidatie van Alescon.

2013- 1 juli 2019
Manager finance & control, Manager “Werkwinkel” en plaatsvervangend Algemeen directeur van Alescon in Assen. Lid van directieteam, verantwoordelijk voor de afdeling finance, administratie, HRMadministratie, ICT en a.i. de coaches van de afdeling detacheringen en begeleid werken(werkwinkel). Advisering met betrekking tot de splitsing van Alescon in noord (IWERK) en zuid (Stark) 2011-2013
Manager finance & control, Manager beheerszaken Novatec in Tolbert, verantwoordelijk voor de afdeling finance, administratie, HRMadministratie, ICT, directiesecretariaat, facilitaire zaken en de receptie.

2005-2011
Vestigingsleider De Jong & Laan, vestiging Leens en Winschoten. Verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van de kantoren en daarnaast advisering aan cliënten.

2000-2005
Accountant De Jong & Laan, vestiging Nijverdal. Bijzondere klussen en aansturen van teamleiders accountancy.

1995-2000
Assistent accountant, Eshuis vestiging Almelo en Deventer, opstellen van jaarrekeningen en aangiftes VPB/IB/OB voor diverse cliënten en advisering op gebied van opzetten van administraties.

1992-1995
Assistent accountant Belastingadviesbureau van Huffelen en Meenink in Epe, opstellen van jaarrekeningen en aangiftes VPB/IB/OB voor diverse cliënten en advisering op gebied van opzetten van administraties.

NEVENFUNCTIES

2015-heden Lid van de raad van toezicht van woningcorporatie Patrimonium, Groningen

2003-2005 Lid van de raad van toezicht van zorginstelling Reggeland